Tirsdag d. 9/6 har vi været til Store legedag på Gl. Lindholm skole, hvor vi fik stillet til opgave at planlægge en aktivitet som skulle bygge på leg og læring, samt fremme inklusion.
Vi synes dagen forløb rigtig godt, der var masser af læring til stede og børnene var tilpas udfordret - det mindede om Sprogfitness, som nogle fra gruppen havde været så heldige at prøve før, hvor aktiviteterne til sprogfitness var planlagt på forhånd.
For os var det spændende og udfordrende selv at lave en aktivitet, som vi skulle tilpasse målgruppen, som var de 5-6 årige. Vi havde tænkt vores aktivitet ind i legeskabelonen, og vi havde derfor nogle forventninger og forhåbninger til, hvordan aktiviteten ville fungerer.
Legens struktur var vi godt tilfredse med, men spørgsmålene kunne have været sværere, da vi på forhånd ikke kendte deres faglige kompetencer, hvilket gjorde, at børnene ikke blev udfordret lige meget. Vi kunne med fordel have forberedt to kategorier af spørgsmål, så der var en niveau fordeling mellem børnehave- og skolebørnene, og dermed ville vi kunne udfordre en bredere del af målgruppen.
Ideen med at de skulle hoppe i sækker fungerede rigtig godt. Børnene kendte til sækkeløb på forhånd, og der skulle dermed ikke gives nye inputs - det var lige til. Dog blev det lidt ensformigt, som gjorde, at nogle af børnene mistede interessen og koncentrationen. Dette gjorde, at børnene ønskede at ændre legens forløb, og sækken blev skiftet ud med almindelig løb.
Som helhed var vi godt tilfredse med dagen, og vi fik startet en ny tradition ude på Gl. Lindholm skole, da lærerne også havde været begejstret for dagens forløb.
God evaluering af jeres aktivitet og rigtig dejligt at I har indsat billeder - det giver et rigtig fint indtryk af en masse glade børn. Jeres aktivitet var rigtig god. Som I selv skriver, så fungerede kombinationen af noget kendt og noget nyt rigtig godt.
SvarSletDer var høj aktivitet og glæde på jeres post - I var engagerede og nærværende voksne og det smittede af på børnene. I blev, som I selv skriver, udfordret undervejs, da nogle af børnene mistede koncentrationen. Dette gjorde at I var nødt til at justere jeres aktivitet undervejs... Det var en fantastisk udfordring som gav jer en dyrebar erfaring. I valgte at børnene måtte løbe istedet for at hoppe - dermed ændrede i på legens regler/betingelser (jf. organisationscirklen). Dette kunne I fint have inddraget i jeres beskrivelse - hermed havde I vist at I kunne bruge teorien i samspil med praksis!
Husk at jeres evaluering skal hænge sammen med SMTTE modellen - dvs. at de mål i har - skal have tilhørende tegn og det er de konkrete tegn i skal evaluere på!